nadji doktora Вести
Latinica
+Додајте доктора
Вести

Стимулишите рад мозга: Вежбе за боље памћење

Датум ДАТУМ 20 11 2015
Извор Новости Извор 0 КОМЕНТАРА
Стимулишите рад мозга: Вежбе за боље памћење
Бистрину мозга могу да очувају свакодневне вежбе за развијање интелигенције и меморије. Препоручује се играње друштвених игара, попут шаха, судокуа, карата, домина, а добар ментални тренинг је и решавање укрштених речи. И физичка активност, свеж ваздух и здрава храна, такође, позитивно утичу на побољшање памћења.

Стручњаци саветују да се на свежем ваздуху свакодневно борави најмање 40 минута, јер ће се тако повећати концентрација кисеоника у организму, који је и најважнија "храна за мозак". За физичку активност треба издвојити око 45 минута свакога дана. Жустар ход, који благо убрзава пулс и стимулише крвоток, једна је од физичких активности која доприноси бољем памћењу.

Још бољи је тзв. неуробик који обједињује систем вежби за подстицање менталних способности, а направили су га Американаци Лоренс Кац и Менинг Рубин. Главни задаци су стимулација рада мозга и очување добре меморије. Вежбе могу да раде сви узрасти, од седам до 107 година. Деца да би тренирала пажњу и навикавала се на усвајање нових садржаја, а одрасли да би били ментално активни и да би спречили деменцију.

Предложене вежбе су једноставне, али изузетно ефикасне. Не захтевају много времена, новца, ни додатне припреме. Могу да се раде било где и било када, у кући, парку, превозу, на послу. Чак и док једете, или се туширате, можете да искористите време да изоштрите вијуге.

Вежба 1.

Пробајте да ходајте по стану жмурећи. Обавезно испружите руке испред, да бисте избегли повређивање. То је одлична вежба за концентрацију.

Вежба 2.

Ако сте дешњак, покушајте да обављате уобичајене активности по кући левом руком, и обрнуто. Рецимо, када перете зубе, четкицу држите у супротној руци од оне којом пишете.

Вежба 3.

Немојте да идете на посао или у продавницу увек истим путем. Чешће мењајте маршруту којом пролазите, јер ћете тако омогућити чулима да упијају нове информације. На тај начин ћете јачати и мозак, али и мишиће на ногама.

Вежба 4.

Укључите телевизор и потпуно га утишајте. Покушајте по мимици, изразима лица и осталим призорима које видите на екрану да откријете о чему разговарају учесници емисије.

Вежба 5.

Ако волите да читате модне магазине, за промену купите неки који се бави економијом, или прочитајте чланак о животињама. Промените с времена на време фокус, изоштрићете тако своју пажњу, али се немојте одрећи својих интересовања.

Вежба 6.

Покушајте да промените животни темпо. Ако сте спори, поставите себи задатак да се убрзате, а ако сте жустри, радите натенане. Промена природног темпа одличан је тренинг за концентрацију.

Вежба 7.

Испланирајте викенде, али да сваки буде потпуно другачији од претходног. Једном посетите знаменитости у граду, следећи пут отиђите на излет у природу. Изаберите неку позоришну представу, а следеће недеље крените у биоскоп или на концерт.

Вежба 8.

Причајте анегдоте, вицеве и шале, то је веома корисна ментална активност. Хумор развија креативност и умне способности.

Коментари о овој вести

Нема коментара.

Постави коментар


?Правила понашања